GüncelManşet

ÇGD, 1 yıllık OHAL dönemine ait basın bilançosunu açıkladı

H. Merkezi: Çağdaş Gazeteciler Derneği (ÇGD), OHAL döneminde ki 1 yıllık basın raporunu açıkladı. Açıklanan rapora göre, 1 yılda 318 gazeteci gözaltına alındı, 103 gazeteci tutuklandı, bin 404 basın mensubu işinden oldu.

Yayımlanan rapora göre,

“Medya Raporu”nun 2017 Nisan- Mayıs- Haziran dönemini raporunda; son dönemde basına, gazeteciliğe, ifade özgürlüğüne ve gazetecilere dönük baskıların arttığı ifade edildi.

Nisan- Mayıs- Haziran aylarında 2’si yabancı 39 basın çalışanı gözaltına alındı ve bunlardan 26’sı tutuklandı. Basın mensuplarına açılan 39 dava ise görülmeye devam edildi, görülen davalardan 20’si sonuçlandı ve 15’inde hapis cezası verildi. Yine bu dönemde, 8 internet haber sitesine erişim engeli getirildi, 6 basın mensubu darp edildi, 1 basın mensubunun evi kurşunlandı, 3 yabancı basın mensubu sınır dışı edildi ve 89 basın çalışanı işten çıkartıldı.

OHAL’de basına yönelik baskı bilançosu

Raporda “15 Temmuz Darbe Girişimi”nden sonraki OHAL döneminde basına yönelik baskı ve ihlallerin verileri de yer aldı.

Açıklamada yer verilen bilgilere göre, OHAL’in birinci yılında; 318 basın mensubu gözaltına alındı, 103 basın mensubu tutuklandı, 18 gazeteci hedef gösterildi, 1 gazeteci yaşamını yitirdi, 2 haber sitesi kapatıldı, 25 haber sitesine erişim engeli getirildi, 147 medya kurumu kapatıldı, bin 404 basın mensubu işinden oldu, 32 parlamento kartı iptal edildi, 624 basın kartı iptal edildi, 4 yabancı basın mensubu sınır dışı edildi ve 1 basın mensubunun evi kurşunlandı.

Cumhuriyet Gazetesi yazar ve yöneticilerinin, Sözcü Gazetesi çalışanlarının, ÇGD Bursa Şube Yöneticisi Ozan Kaplanoğlu’nun ve eski gazeteci CHP Milletvekili Enis Berberoğlu’nun tutuklanmasına tepki gösterilen raporda; basına yönelik baskılar, “Baskı artık doğrudan haberin asıl sahiplerini, yani halkı; seni beni hepimizi hedef alıyor” denildi. AKP hükümetinin basını baskı altına almak isterken yurttaşların bilgilenme ve özgür karar verme iradelerini yok etmeyi amaçladığına değinildi.

El konulan mallar AKP yanlısı şirketlere dağıtılıyor

 “Samanyolu TV, Kanaltürk TV, Burç FM, Kanaltürk Radyo, Radyo Mehtap ve Radyo Cihan, AKP iktidarına yakın Turkuvaz Medya Grubu’na ilansız ve ihalesiz şekilde satıldı. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), KHK’larla kapatılan Can Erzincan Tv, Barış Tv, Cuma radyo, Herkül FM, Ört TV, Ört FM, Nazar gazetesi, Yerel Bakış gazetesi, Turgutlu Havadis gazetesine ait malzemeleri satışa çıkardı” ifadelerine yer verilen raporda, kapatılarak el konulan malların AKP yanlısı şirketlere dağıtıldığına dikkat çekildi.

Ayrıca, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Yasası’nda referandum öncesinde yapılan değişikliğe dikkat çekilen raporda, “Türkiye’nin kaderini belirleyecek ‘başkanlık sistemi’ne ilişkin Anayasa değişikliği referandumu sürecinde, sadece AKP’nin ‘EVET’ tercihine yer veren ve üstüne ‘HAYIR’ tercihinde bulunanlara yönelik hakaret içerikli yayınları görmezden gelirken, ‘HAYIR’ tercihine ilişkin görüş açıklanan programlar işlem kapsamına aldı”  denildi.

“Yargılansak da mahkum edilsek de direneceğiz”

Açıklamada, “Bir kez daha söylüyoruz ki, ‘halkın doğruları öğrenme hakkı’na yönelik ‘bu yeni evre’nin baskı ve ‘yok etme’ uygulamalarına karşı hem kamuyu denetleme göreviyle mesleğini yapan gazeteciler hem de ‘doğru haber alma hakkını’nı savunan vatandaşlar olarak, yargılansak da mahkum edilsek de direneceğiz” denilerek basına yönelik tüm baskılara rağmen ‘halkın haber alma hakkının’ savunulacağı belirtildi.

Daha fazla göster

İlgili Makaleler

Diğer içerik
Kapalı
Başa dön tuşu